Schimburi de ulei

Schimburi de ulei

Oferim servicii de schimb de ulei parțiale sa totale, cu aparat profesional, după metoda "Tim Eckart".

Pentru o mai bună funcționare și o viață mai lungă a cutiei de viteză automate, este bine ca schimbul de ulei să se facă la timp.

Metoda Tim Eckart – Este procedeul prin care se face schimbul de ulei total și se spală interiorul cutiei de viteze automate cu o soluție specială cu ajutorul aparatului destinat acestui proces, astfel eliminându-se vibrațiile sau șocurile convertizorului.

Schimbul de ulei realizat la timp este necesar deoarece ajută la prevenirea uzurii premature a pieselor din cutie și prelungește viața acesteia.

Deși unii producatori auto recomandă schimbul de ulei făcut la intervale mai lungi de timp, sau chiar deloc, noi trebuie sa îi contrazicem.

De-a lungul experienței, compania noastră a constatat ca uleiul își pierde din proprietățile de ungere și nu mai reusește să asigure presiunea hidraulică necesară după 100 000 km parcursi. Recomandarea noastră este ca primul schimb de ulei sa se faca la acest interval de km, urmând ca apoi să decidem următorul schimb în funcție de utilizarea autoturismului și gradul de uzură al uleiului.

Pentru avantajul tău, noi nu facem schimbul de ulei fără să constatăm gradul de uzură și fără să verificăm dacă nivelul de impurități găsite în ulei este normal.

Metoda 1 (Parțiala) de schimbare a uleiului:

  •  Începem cu golirea cantitatii de ulei ce curge din partea mecanica a cutiei, fara sa golim si uleiul din convertizor. Aceasta reprezinta verificarea uleiului.
  •  Urmează apoi să înlocuim filtrul, garnitura de baie sau alte elemente de etanșare, doar în cazul în care este nevoie.

Metoda 2 (Totală) de schimbare a uleiului:

  •  Această metoda o executăm conform metodei Tim Eckart.

El este un cetățean german specializat în cutiile de viteze automate. Prin aceasta metoda, el dorește să elimine defectele minore precum vibrațiile sau socurile mici ce apar la unele cutii de viteze.

  •  Metoda o realizăm prin folosirea unui aparat care scoate uleiul vechi din cutie și urmează să execute o spălare internă. După realizarea celor 2 procese, acesta introduce uleiul nou în sistem. Filtrul și garnitura de baie se pot schimba în funcție de necesitate.
  •  Urmează să precizăm că unele concepte de transmisii automate au filtru de ulei, dar prin natura construcției cutiei nu pot fi înlocuite decât la reparația ei.

Trebuie sa precizăm următoarea ATENȚIE: în compania noastră NU recomandăm schimbul de ulei dacă transmisia are defecte, fie ele și minore, deoarece acesta va fi înlocuit odată cu remedierea defectului. Considerăm că este o manoperă inutilă să schimbăm uleiul înaintea reparației, deoarece uleiul și filtrul se încarcă cu impuritățile existente în cutie. Odată ce la o cutie stricată se întamplă acest lucru, ele vor trebui înlocuite din nou.

Odată cu cele 2 metode explicate mai sus, îți vom povesti și o întamplare ce s-a petrecut chiar săptămâna trecută în service. Prin ea îți vei da seama de ce trebuie sa consideri schimbul de ulei o etapă importantă și să nu te zgârcești la asemenea manopere.

“Era într-o zi de vineri și toți eram fericiți că se apropia weekendul. Flavius muncea de zor la recondiționarea unei cutii de VW Passat, iar Pavel doar ce monta pe bancul de testare o piesă. Toate bune și frumoase, până când un proprietar de BMW seria 6 trage mașina în fața service-ului. L-am recunoscut din prima, fiind unul din vecinii mei. Se dă jos domnul din mașina și vine disperat la mine sa îmi spuna ca au aparut probleme la cutia de viteze și să fac cumva sa i le rezolv. Fiind vecin, îmi fac loc prin program și încep să arunc un ochi să văd despre ce e vorba. După ce analizez detaliat problema, constat că ea era una destul de majoră, ce îl costa aproximativ 3500 Euro. Îi expun problema la om, urmând să îl întreb când a făcut ultimul schimb de ulei la mașină. Acesta se uita la mine mirat, ca si cum nu ar fi auzit în viața lui de asa ceva și îmi spune ca nu l-a facut niciodată. Mașina avea 340.000 km și el susținea ca a cumpărat-o cand avea 100.000 km. I-am raspuns ca dacă se prezenta și își făcea schimbul de ulei la timp, șansele să se prezinte la mine cu problema aceasta scadeau drastic. Păcat de bani și de mașina.“

Morala poveștii: nu te zgârci la manopere de mentenanță, pe care știi că trebuie sa le faci la timp — pentru ca vei ieși mult mai scump când ți se va strica cutia și va trebui sa o repari!